[Geproefd]: M-café

Vorige week vrijdag heb ik – dankzij Social deal Leuven – een nieuwe eetplek getest: het M-café, dicht bij museum M in Leuven. Veel wist ik op voorhand niet, behalve dat er burgers op het menu stonden (10 verschillende) en dat was voor mij en mijn gezelschap meer dan genoeg om dat even te gaan uittesten, na een aantal bezoekjes aan de Burger Folie en mislukte pogingen bij Bar Louis (jammer, want hun burgers zijn ook wel héél lekker …).

De website van Museum M geeft aan dat je er terecht kan “voor een hapje en een drankje voor, na of tijdens je museumbezoek” en dat het “M-café vertrekt vanuit een aanbod van streekgerechten en -bieren, met een uitgebreid assortiment aan streekbieren en likeuren op de kaart”. Het streek-aspect komt duidelijk naar voor in hun bierkaart (iets minder in hun gerechten; je kan er niet echt “streekgerechten” in terugvinden, maar veel burgers worden geleverd door slagerij “De kapblok” op de Tiensesteenweg). Wat ik als bierleek wel heel leuk vond, is dat er bij elk bier een aantal gegevens worden vermeld (alcoholpercentage, kleur bier, brouwerij, smaakelementen). Als niet-bierdrinker, probeer ik de volgende keer het appelsap ;-).

We kwamen vrijdag rond 18u30 aan na met onze social deals online gereserveerd te hebben (handig!). Het was er kalm en we konden rustig een mooi tafeltje uitkiezen. Een burger kiezen was op zich niet zo eenvoudig, gezien de grote keuze en de originele kaart (burgers met wormen, bijvoorbeeld!). De grote keuze aan streekbieren maakt het er niet gemakkelijker op (niet echt een probleem voor mij, gezien ik niet drink), maar mijn disgenoot koos voor het gemak voor de suggestie die bij zijn burger vermeld stond (en dronk achteraf nog een tweede glas, zo lekker moet het geweest zijn). Hij nam de London-burger met als suggestiebier een Carolus Tripel, ikzelf nam een Leuvense burger (kalkoenburger, speciaal lekker sausje – ik moet de volgende keer meer nota’s nemen!). Elke burger werd opgediend met lekkere aardappeltjes met rozemarijn (eens iets anders dan frietjes!) en een slaatje. Geen foto’s van onze borden – u zult het zelf moeten gaan proeven :-). We werden snel – en heel vriendelijk! – bediend, en het was echt lekker.

Voor mij een aanrader dus, en ik ben zeker van plan om hier terug te komen eten. Gezellig, lekker, vriendelijke bediening; kortom, alles wat iemand nodig heeft om een lekker avondje te beleven! Volgende keer neem ik een fotootje ;-).

 

In het kort: M-café

Savoyestraat 10, 3000 Leuven
Open van maandag tot zondag vanaf 9u tot 19:00 (donderdag en vrijdag tot 24:00), woensdag gesloten
Tel. :+32 (0)494 50 40 82
 

Leave a comment